ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΠΡΕΒΕΖΑΝΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
menu
Φωτογραφίες
Αρθρογραφία
 
  Μια πρεβεζανοπούλα με μέλλον
Συνέντευξη της Αγγελίνας Χαλιμά μαθήτριας Γ Λυκείου Παπάγου. Δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα myholargos.com

«Προτιμώ να ελπίζω»

Είναι η μαθήτρια που έβγαλε τον μεγαλύτερο βαθμό πρόσβασης σε Χολαργό και Παπάγο και απ' ότι φαίνεται το μέλλον της επιφυλάσσει πολλές ευχάριστες εκπλήξεις αφού τα πόδια της βαστάνε γερά στη γη. Με βαθμό 19,55, η Αγγελίνα Χαλιμά, του 1ου Λυκείου Παπάγου μιλάει για τα όνειρά της, τους κόπους της και προτείνει λύσεις για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα.

Λύκειο Παπάγου

Σε ποια σχολή θα ήθελες να περάσεις και γιατί;

Ως πρώτη επιλογή στο μηχανογραφικό έχω δηλώσει τη σχολή Χημικών Μηχανικών του Πολυτεχνείου, διότι συνδυάζει τρία αντικείμενα που με ενδιαφέρουν. Περιλαμβάνει φυσικά πολλή Χημεία και επίσης, με βάση το πρόγραμμα σπουδών, σου επιτρέπει από ένα σημείο και μετά να ασχοληθείς και με τη βιοτεχνολογία, που με συναρπάζει εξίσου. Επιπλέον ως μηχανικός μου δίνεται η δυνατότητα στο μέλλον να ασχοληθώ και με τη διοίκηση επιχειρήσεων, στον τομέα που έχω ειδικευτεί, με τη βοήθεια ενός μεταπτυχιακού. Όταν λοιπόν επέλεγα σκέφτηκα πως αντί να δηλώσω με τη σειρά κάθε σχολή που πιθανότατα με ενδιαφέρει, ας επιλέξω αυτή που ικανοποιεί τις περισσότερες από τις απαιτήσεις μου. Αυτή ήταν η σχολή των Χημικών Μηχανικών.

Πόσο δύσκολο ήταν να κατακτήσεις τη συγκεκριμένη βαθμολογία; Νιώθεις ότι δικαιώθηκαν οι κόποι σου;

Σίγουρα δεν ήταν εύκολο να μάθω σε ικανοποιητικό επίπεδο όλα τα μαθήματα. Ωστόσο ανέκαθεν ήμουν άνθρωπος του προγράμματος και αυτή την τεχνική υιοθέτησα και στο διάβασμά μου. Όταν είσαι εξαρχής προσηλωμένος στο στόχο σου και αποφασισμένος πως θα αφιερώσεις αυτή τη χρονιά στο διάβασμα είναι πολύ πιο εύκολο να μελετήσεις οργανωμένα. Όμως δε θα τα απέδιδα όλα στο διάβασμα. Μεγάλη σημασία έχει και η ψυχολογική κατάσταση όταν επιτέλους πας να γράψεις. Νομίζω πως το πιο δύσκολο για μένα ήταν να πείσω τον εαυτό μου, κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς, πως όταν φτάσει η στιγμή των εξετάσεων δεν αξίζει να έχεις άγχος. Παρ' όλα αυτά τα κατάφερα και σίγουρα αισθάνομαι πως δικαιώθηκαν οι κόποι μου.

Χρειάστηκε να στερηθείς πράγματα από την καθημερινότητά σου προκειμένου να φτάσεις σε αυτό το επίπεδο;

Αν πω πως δε στερήθηκα τίποτε θα ήταν ψέμα. Πρώτα από όλα έπρεπε για μια χρονιά να ξεχάσω διάφορες εξωσχολικές δραστηριότητες, όπως η μουσική και τα αθλήματα, καθώς και να περιορίσω τις βραδινές εξόδους. Επειδή είμαι μέλος του 2ου Συστήματος Προσκόπων Παπάγου θα έλεγα πως αυτό που μου κόστισε είναι ότι έχασα ορισμένες εκδρομές και δραστηριότητες. Ωστόσο ακόμη και όταν είσαι 3η Λυκείου έχεις ζωή! Επομένως πάντα προσπαθούσα να βρω χρόνο μέσα στη βδομάδα για να ασχοληθώ και με άλλα πράγματα που με γεμίζουν. Αν είχα επικεντρωθεί αποκλειστικά και μόνο στο διάβασμα θα είχα «χάσει τη μπάλα» από τους πρώτους μήνες.

Είσαι αισιόδοξη για το μέλλον της γενιάς σου;

Νομίζω πως δε χρειάζεται να το πούμε πως η χώρα μας αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα. Αυτά τα προβλήματα σίγουρα με απασχολούν όμως, όπως δε θα βρεις κανένα νέο να σου πει πως το μέλλον μας είναι καταδικασμένο, έτσι κι εγώ προτιμώ να ελπίζω. Ίσως σε καμιά πενταετία από τώρα, όταν θα τελειώσουμε τις προπτυχιακές σπουδές, τα πράγματα να έχουν βελτιωθεί. Αν πάλι όχι, είναι στο χέρι μας να κάνουμε ό, τι καλύτερο μπορούμε με αυτά που μας δίνονται. Σίγουρα στις μέρες μας η αξιοκρατία δεν είναι στο «φόρτε» της, αλλά αυτό που ξέρω είναι πως ποτέ κάποιος που προσπάθησε σκληρά δεν απέτυχε.

Υπάρχει κάτι που θα άλλαζες στο σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα;

Νομίζω πως αυτό που απαιτείται κυρίως στο παρόν εκπαιδευτικό σύστημα είναι περισσότερη διαδραστικότητα. Το σχολείο και το πανεπιστήμιο μπορούν να σου διδάξουν πράγματα, εάν εσύ είσαι διατεθειμένος να τα μάθεις. Επειδή όμως οι περισσότεροι δεν ενδιαφέρονται, ο εκπαιδευτικός τους ρόλος χάνεται. Εάν η δημιουργικότητα και η συμμετοχή αντικαταστήσουν την αποστήθιση και αποτελέσουν τους βασικούς πυλώνες της εκπαίδευσής, τότε θα δούμε αποτελέσματα. Βέβαια οποιαδήποτε αλλαγή πρέπει να έπεται ενός καλά οργανωμένου σχεδίου. Για παράδειγμα κατά καιρούς έχουν γίνει προσπάθειες αναβάθμισης της εκπαίδευσης που απέτυχαν διότι οι εκπαιδευτικοί δεν είχαν ενημερωθεί και καταρτιστεί επαρκώς από τους αρμόδιους φορείς, ώστε να αντεπεξέλθουν στις νέες συνθήκες. Εάν το υπουργείο επιθυμεί να καρποφορήσει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα πρέπει να αφιερώσει χρόνο και κόπο στην προετοιμασία του.



ΑΡΧΙΚΗ   l   ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ   l   ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ   l   ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ   l   ΧΡΗΣΙΜΑ
                       Πολιτιστικός Σύλλογος Πρεβεζάνων Αθήνας | έτος ιδρύσεως 1979, Πρεβεζάνοι, Πρέβεζα
Ιστορικό Διοικητικό Συμβούλιο Μέλη Χορηγοί Δραστηριότητες Εφημερίδα Ανακοινώσεις Επικοινωνία